فیلم به توان 3

او یک نیروی کیهانی بوده است

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲ ب.ظ

یکی از جنبه های درخشان پیش زمینه X-23 این است که وی زمانی به عنوان یک قدرت جهانی بزرگ خدمت می کرد. Captain Universe یکی از مبهم ترین شخصیت های مارول است و هویتی که طی سالیان متمادی مورد استفاده افراد مختلف بوده است. هر یک از آنها توسط یونی-پاور ، یک انرژی بیگانه اسرارآمیز که مبدا آن میلیون ها سال در گذشته است و از بعد دیگری سرچشمه می گیرد ، تأمین شده است.

در یک مقطع ، یونیو پاور برای حمله یک A.I.M به یاری کمک نیاز داشت. پایه. این در واقع یک عمل برای حفظ خود بود ، زیرا کاپیتان جهان می خواست هرگونه تحقیق و اطلاعاتی را که سازمان در مورد Uni-Power جمع کرده بود از بین ببرد. برای تسهیل این حمله ، Uni-Power با X-23 ادغام شد و او را به عنوان جدیدترین کاپیتان جهان (البته مختصرا) تبدیل کرد. یونی-پاور با فاکتور شفابخش ویژه X-23 مخلوط شده و به آنها نتیجه لازم را برای انجام این مأموریت می بخشد. در نهایت ، این ماجراجویی یک پاورقی کوچک در دوران حرفه ای X-23 بود که قبلاً ذخیره شده بود ، اما نکته قابل توجه این است که شخصیتی که در جوانی به او تحریر شده است و آنچه که حواسش به او درباره دنیای جسمی می گوید ، زمانی کشتی بود برای یک نیروی انرژی بدون سن که بسیار فراتر از هر چیزی که او تا به حال شناخته شده است.

او یک برش دهنده (خود) است

یکی از ویژگیهای ناراحت کننده X-23 این است که او به طور مرتب خودش را با پنجه های خود بریده می کند - عادت که در اولین ظاهر کتاب طنز خود به آن مشغول است. بدن وی از این آسیب صدمه ای نمی بیند ، زیرا عامل بهبودی او را از بین می برد. با این حال ، این به عنوان یک شهادت قدرتمند برای آسیب های روانی که در طول سال ها تحمل کرده است ، خدمت می کند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، وی از مزایای دستمال مرطوب و لامپ های حافظه Logan برخوردار نیست ، به این معنی که او از خاطراتی که انجام داده و همچنین آنچه برای او انجام شده است ، عذاب می دهد.

این تمایل به صدمه زدن به خودش به طور مداوم در طول حرفه خود ادامه داشته است. او حتی در آخرین ماجراهای خود ، با غیرت خود را به موقعیتهای خطرناک می اندازد که باعث می شود هم تیمی ها از وضعیت روحی خود تعجب کنند. این امر به طور برجسته در داستان های X-Men All-New نمایش داده می شود ، که در آن او با صلاحیت وارد تگرگ گلوله ها و دیوار آتش می شود. پس از کتک خوردن او به یک خمیر خونین ، یک فرشته آشفته لرز می گوید: "لورا ، این همان چیزی است که مرده به نظر می رسد."

عامل بهبودی اسرارآمیز

نحوه عملکرد فاکتور درمانی Wolverine به طور کلی تثبیت شده است: او می تواند تقریباً از هر سلاح خسارت زیادی را خیس کند و با توجه به زمان کافی ، دوباره به سلامتی بازگردد. این اتفاق بعضی اوقات لحظات طنز ایجاد کرده است ، مانند زمانی که تجسم نهایی او X-Men نشان داد که بدن وی خالکوبی را صدمه دیده است و به سرعت بر روی آنها بهبود می یابد. به نظر می رسد که به عنوان کلون ولورین ، X-23 یک عامل درمانی بسیار مشابه باشد. با این حال ، یک رمز و راز بزرگ وجود دارد که درک ما از نحوه عملکرد آن را تحت تأثیر قرار می دهد.

این همه به عادت بد او برای بریدن خودش می رسد. به نظر می رسد زخم های ناشی از زخم های خود به خودی مدت زمان طولانی تر از آنچه که باید بر روی بدن او باقی بمانند ، باعث شده برخی از طرفداران گمان کنند که این موضوع با ذهن او ارتباط دارد - که اگر می خواهد به خودش آسیب برساند ، او را بدن با فوریت بهبودی او پاسخ نمی دهد. اگرچه این امر در یک «منطق کتاب طنز» معنی دارد ، اما به نظر می رسد که یک عامل اصلی از عامل بهبودی ولورین است. قدرت او او را در حالی که بیهوش بوده و تقریباً در هر تعداد مورد مرده است شفا داده است ، به این معنی که هیچ میل آگاهانه ای در آن بازی نمی کند. X-23 ممکن است هنوز اسرار زیادی برای پرده برداری باقی بماند ، و اگرچه عامل بهبودی او ممکن است برخی از عجله ها را داشته باشد ، اما همچنین مزایای غیرمنتظره ای دارد.

فاکتور درمانی بهتر از Wolverine است

گذشته از توانایی X-23 برای خودکشی ، عامل بهبودی او یک سؤال دیگر دارد - این قوی تر از Wolverine است. اسکلت او با آدامانتیم پوشانده نشده است ، به این معنی که بدن او نمی تواند به اندازه صدمات آشکار مقاومت کند - ممکن است او را با چیزهایی خرد کند که استخوان های تقویت شده Wolverine او را از آن محافظت می کند. با این حال ، در همان زمان ، او از مسمومیت آدامانتیوم رنج نمی برد.

همانطور که ولورین در مواقعی کشف کرده است که ضریب بهبودی وی ضعیف شده یا از بین می رود ، وجود آدامانتیوم در کل بدن او بدین معنی است که بدن وی دائم مسموم می شود. بدون هرگونه مداخله پزشکی یا نیرو ، این مسمومیت برای کشتن ولورین کافی است. با این حال ، به طور معمول ، این فقط باعث می شود تا عامل بهبودی وی ، در عین حال بسیار چشمگیر ، قادر به 100 درصد کار نباشد. برعکس ، هنگامی که تمام آدامانتیم از بدن او خارج شد ، Wolverine توانست سریعتر از همیشه بهبود یابد ، که دقیقاً وضعیت X-23 در تمام مدت است. این عامل بهبود یافته به او کمک می کند تا از نبردهای واقعاً وحشتناکی که دائماً خودش را درگیر می کند ، بهبود یابد.

او مردان X-جوان خود را دوست دارد

یکی از تحولات عجیب و غریب در سالهای X-Men اخیر با Cyclops آغاز شد. او همیشه رپ را به عنوان X-Man خسته کننده به دست می آورد ... کسی که مستقیماً آن را بازی می کند و همه افراد را در صف نگه می دارد. با این حال ، هنگامی که او تحت مالکیت نیروی ققنوس است ، او به تلاش خود ادامه می دهد تا جهان را به دست بگیرد ، و حتی استاد Xavier را نیز به قتل می رساند که مربی اش سعی در متوقف کردن او کند. وقتی Pho

enix Force از آن مراقبت می شود و Cyclops به حالت عادی باز می گردد ، جهان هنوز هم می خواهد که او برای آنچه انجام داده است پاسخ دهد. در عوض ، سیکلوپس خود را وقف چهره مقاومت جهش یافته ستیزه جویانه در برابر ظلم انسانی می کند.

این نگرش جهانی را نسبت به جهش ها بدتر می کند ، و Beast یک راه حل نسبتاً ناامیدکننده را جلب می کند: او پنج مرد اصلی X را از گذشته (Cyclops ، Jean Grey ، Angel ، Ice Man و Beast) به امروز می آورد تا سعی کند تا سیکلوپ های بزرگسال به سمت نور باز می گردند. این کار نمی کند ، و برخی از چیزهایی که به تار و پود منجر می شوند باعث می شوند مردان جوان X در حال حاضر گیر نکنند. در طول راه ، X-23 در واقع عاشق فرشته جوان است. هر دو احساس می کنند کاملاً در دنیای مدرن تعلق ندارند. علاوه بر این ، فرشته دارای طرف تاریک سرکوب شده خود است ... همان چیزی که بازی می کند وقتی که همتای بزرگسالی اش سرانجام توسط آخرالزمان تبدیل به فرشته شود. با این حال ، قلب نرم آنجل همیشه نمی تواند غریزه و شادی قاتل را که X-23 با آن به خطرناک ترین نبردها می کشد تحمل کند.

او به عنوان ولورین تصاحب می شود

حتی در دنیای کمیک ، هیچ چیز برای همیشه دوام ندارد. ولورین از اواخر قرن نوزدهم نیرویی غیرقابل تحمل بوده و زندگی و استقامت طولانی مدت را بر اساس فاکتور شفابخش فوق العاده خود تجربه کرده است. اما سرانجام ، یک ویروس خارج از ابعاد عامل شفابخشی Wolverine را از بین برد و برای اولین بار او را واقعاً آسیب پذیر - و هدف یک نعمت- قرار داد. وی سرانجام مردی را که جایزه فضل را در اختیار داشت ، پیدا و شکست داد: دکتر کرنلیوس ، بنیانگذار اصلی برنامه Weapon X که مردی به نام Logan را گرفت و او را به سلاحی معروف به Wolverine تبدیل کرد. با کمی طعنه کشنده ، او در حالی که تلاش برای نجات دسته بعدی آزمایش های ناخواسته کورنلیوس را نجات داد ، در بعضی از آدامانتیم ها پوشانده شد و در حالی که فلز مایع در ریه های او سخت شد ، خفه شد.

X-23 که از دلش از دست دادن مربی خود و دوقلوهای ژنتیکی دلسوز است ، تصمیم گرفته است که لوگان را با پذیرش رسمی هر دو لباس X-Men و نام خود ، به او احترام بگذارد. اکنون او با گروه جوان آواره شده مردان ایکس سفر می کند و همان نقش اساسی را که والورین اصلی انجام داد ، انجام می دهد: او قاتل سخت ، بدون مزخرف تیم است ، قادر و مایل به انجام آنچه دیگران نمی توانند. به این ترتیب ، او مشعل Logan را حمل می کند ، و بهترین کاری که می کند ، می شود - دقیقاً مانند گذشته لوگان.

او ماندگاری طولانی دارد

صحبت از عامل بهبودی او ، یکی از عوارض جالب توجه این است که او باید مدت طولانی غیرعادی زندگی کند. سرانجام مارول پس از گذر سالها خسته شدن از مبدأ ولورین ، فاش کرد که این شخصیت در اواخر قرن نوزدهم به دنیا آمده است ، به این معنی که وقتی اولین بار به عنوان عضوی از مردان ایکس شروع می شود ، 100 نفر را فشار می دهد. با این حال ، عامل بهبودی او ، او را در اولویت جسمی خود نگه می دارد ، و در حالی که او جاودانه نیست (طنز که فیلم لوگان به نظر می رسد مبتنی بر سست ، پیرمرد لوگان ، یک لوگان مسن تر ، خاکستری و پوسیده را نشان می دهد) ، او را رهبری می کند عمر فوق العاده طولانی احتمالاً ، عامل بهبودی X-23 به او زندگی طولانی مدت اعطا می کند ، و استفاده از شخصیت در فیلم لوگان را یک تصمیم عاقلانه می کند. اگر او با مخاطبان مخاطب باشد ، ممکن است در فیلم های آینده X-Men نیز به صحنه برود ، حتی اگر روند اخیر هرکدام را پرش کند و یک دهه یا بیشتر به آینده ادامه دهد. و ، مانند همتای کمیک خود ، حتی ممکن است نقش ولورین را نیز بر عهده بگیرد.

او نامهای کد عجیب زیادی داشت

با گذشت سالها ، Wolverine دارای چندین نام مستعار مختلف بوده است. در حقیقت ، او در درجه اول توسط نام مستعار شناخته می شود: شخصیت به نام جیمز هاولت بدنیا آمد ، با "لوگان" نامی است که او قبل از مغز او بعداً تقلا کرده بود. "Wolverine" نام X-Men اوست ، اما او همچنین با نام هایی متفاوت مانند "Weapon X" ، "Patch" و حتی "Death" روبرو شده است. شخصیت X-23 بسیار جوان است ، هم از نظر روایت و هم از نظر شخصیتی که ده ها سال پس از Wolverine معرفی می شود ، اما او در حال حاضر موفق شده است شخصیت های شخصی خود را با رمزگذاری نام های عجیب جمع کند.

به عنوان مثال ، این قهرمان معمولاً از زمین به یکباره توسط نیروی کیهانی موسوم به Uni-Power تغذیه می شد و به محض پیوند زدن با او ، او یک لباس جدید جدید و نامی بدتر به دست آورد: کاپیتان جهان. در آینده ای احتمالی ، او با نام رمز کوتاه و ساده "تالون" می رود. در بعضی مواقع ، او از کنار "لورا ایکس" رفته است ، که ترکیبی بسیار ساده از نام واقعی او (لورا کینی) و کدگذاری معمولی او ، X-23 است. اخیراً ، پس از مرگ کمیک بوک لوگان ، وی به عنوان ولورین انتخاب شد. بطور خلاصه ، این مجموعه از نامهای مستعار نشانگر این است که ، دقیقاً مانند Wolverine قبل از او ، او در هوشیاری و نقش های زیادی در طول عمر طولانی خود زندگی می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۷
محسن سلحشوری