فیلم به توان 3

ترس از امتحان کردن چیز جدید نیست

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰ ب.ظ

ممکن است Suicide Squad ضربه ای مهم و انتقادی نداشته باشد ، اما چقدر جالب است که این فیلم شروع شد؟ در دهه های بعد از محبوبیت فیلم های ابرقهرمانی ، یک بار فیلمی نبوده است که کاملاً روی گروهی از شرورها تمرکز داشته باشد ، به خصوص گروهی که اکثراً لیست های گروه B نیستند (در بهترین حالت - ال دیابلو) که به شما نگاه می کنند. و چقدر جالب بود که دنیای سینمایی با فیلمی که در آن مشهورترین ابرقهرمان همه زمانها داستان اصلی خود را به عنوان یک حماسه علمی غیر خطی با حرکات آینده به نمایش می گذاشت ، چقدر جالب بود؟

DCEU ممکن است درجات مختلفی از موفقیت داشته باشد ، اما خطرات زیادی را به دنبال دارد. این تنها ستودنی است

از طرف دیگر ، MCU آن را بسیار ایمن تر بازی می کند. فیلم های آنها مسیرهایی را که ما از داستان های ابرقهرمانان انتظار داریم ، دنبال می کنند ، از مبدا گرفته تا دنباله هایی که بر جهان تا فیلم های گروهی کنونی ناگزیر گسترش می یابد. آخرین فیلم MCU که احساس خطر می کرد ، The Avengers بود - که در آن زمان واقعاً پیشگام بود - اما این مورد حدود 5 سال پیش در این مرحله بود. حتی بمب افکن ترین فیلم های گروهی آنها در این مرحله مانند شرط بندی های ایمن احساس می کنند. تصمیمات قصه گویی جسورانه ، رکود را خنثی می کند ، و MCU به نقطه‌ای می رسد که اگر برخی از خطرات را برطرف نکنند (و برای روشن شدن ، آنها کاملاً توانایی تحمل آن را دارند) و DCEU این کار را انجام می دهد ، جهان مارول به چیزی تبدیل خواهد شد بدتر از ناهموار ، کسل کننده خواهد شد.

اجازه ندهید که طنز درام را خفه کند

از جنجالهای تونی استارک گرفته تا نزاع های مداوم نگهبانان ، شوخ طبعی MCU از روز اول تا به امروز یکی از بهترین کیفیت های آن بوده است. مشکل این است که آنها هرگز به آن روی نمی آورند. ثور: راگناروک ممکن است اولین نمونه شوخ طبعی بودن در یک فیلم مارول باشد. با این همه شوخی های زیاد ، طنز شروع به زیرپا گذاشتن برخی از درام های فیلم می کند و حتی در یک کمدی برای درآوردن داستان نیاز به درام دارید. راگناروک از اینکه اجازه دهد مخاطبان واقعاً سرمایه گذاری شوند ، می ترسید. اوج آن یکی از مهمترین لحظات تاریخ MCU - مرگ آسگارد - است و لحظه ای برای خنده بازی می شود. درام لحظه را به شکلی خسته کننده فرو می برد.

بله ، DCEU می تواند از کمیک کمیک استفاده کند ، اما ، از طرف دیگر ، در مورد تأثیرگذارترین لحظه های حق رای دادن فکر کنید. به عنوان مثال ، صحنه فوق العاده "سرزمین هیچ کس" را از Wonder Woman تماشا کنید. توجه کنید که هیچ شوخی از طنین آن فاصله نمی گیرد. فیلمسازان کاملاً به احساسات سکانس تکیه می کنند و نتیجه بهترین لحظه فیلم ابرقهرمانی سال 2017 است. DCEU در واقع گاهی اوقات حتی در لحظاتی که دارای اهمیت چشمگیر است ، طنز را خیلی خوب می کند ، اما لحظه های طنز آنها هرگز به قیمت درام اتفاق نمی افتد. . به همین دلیل ، برخی از لحظات در فیلم های DCEU فقط از هر اتفاقی که در فیلم های MCU رخ می دهد احساس می کنند مهمتر ، به یاد ماندنی تر هستند. ما نمی گوییم MCU باید همه "Full Dark، No Stars" برود ، اما آنها مطمئناً می توانند از این نظر از DC یاد بگیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۷
محسن سلحشوری