فیلم به توان 3

حقیقت ناگفته X-23

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲ ب.ظ

هنگامی که اولین تریلر Logan به طور رسمی سقوط کرد ، طرفداران Wolverine برق پیدا کردند. ساخته شده توسط نسخه جانی کش از آهنگ Nine Inch Nails با نام "صدمه دیده" ، این کلیپ لوگان به طرز قابل توجهی قدیمی تر را ارائه می دهد که در حال مراقبت از وخیم ترین استاد X در دنیایی است که دارای چند جهش در سمت چپ است - یکی از آنها به نظر می رسد دختر جوانی است که Xavier است. لوگان را تشویق می کند که زیر بال خود بکشد. طرفداران گاه به گاه فیلم های X-Men بلافاصله کنجکاو شدند: دقیقا این خانم جوان کیست؟ معلوم می شود که او لورا کینی ، معروف به X-23 است ، شخصیتی که بیش از یک دهه در اطراف کمیک های X-Men است (و در کارتونها حتی طولانی تر).

ما در تریلر دوم طعم خشم لورا را پیدا کردیم ، که فقط فیلمبرداران فیلم را کم کرد - بنابراین به نام پاک کردن کمی از رمز و راز ، ما به مرور کتاب های تاریخ Marvel (طنز) رفته ایم تا همه مطالب شما را کشف کنیم. باید سرعت بگیرید حتی بعد از تمام این سالها مبارزه با شر در دنیایی که از او می ترسد و از آن متنفر است ، هنوز هم کاملاً وجود دارد که طرفداران X شاید از X-23 آگاهی نداشته باشند.

او به عنوان شخصیت کارتونی شروع به کار کرد

با وجود شخصیت های بسیار متفاوتی از شرکت های بسیار متفاوت ، X-23 در واقع با Harley Quinn تبهکار بتمن مشترک است — به طور خاص ، هر شخصیت قبل از شروع پرش به کمیک های رسمی و در نهایت فیلم های اکشن مبتنی بر کارتون معرفی شد. آن طنزها در مورد X-23 ، او در فصول بعدی سری X-Men: Evolution معرفی شد ، کاریکاتوری که تصمیم جنجالی برای تصمیم گیری بیشتر شخصیت های معروف X-Men را به عنوان نوجوان به جای خود بزرگترها ارائه کرد ، با این استثنا قابل توجه است. از یک Wolverine با آرامش که به عنوان معلم و الگوی نقش خدمت می کند.

به عنوان یک شخصیت ، X-23 جلوه ای مثبت داد و بعداً در NYX به نمایش درآمد ، یک سری محدود که روی جهش های نوجوان بی خانمان متمرکز شده است. این سریال عمیقاً ناخوشایند گذشته ای آسیب پذیر را ایجاد کرده بود که در آن مجبور بود در خیابان ها زنده بماند و حتی مدرن ترین تعبیرات شخصیت او به عنوان مقابله با برخی از آسیب هایی که در این مدت تجربه کرده است ارائه می شود. جالب اینجاست که به نظر می رسد اقتباس فیلم او شخصیت را به صورت دایره ای کامل می کند. در کارتون ، او قرار بود با مخاطبان جوانی ارتباط برقرار کند تا آنها نتوانند با لوگان تند و تند ارتباط برقرار کنند. اکنون ، به نظر می رسد که فیلم Logan از او استفاده می کند تا مخاطبان را در ارتباط با تجسم شخصیت محبوب جکمن برای شخصیت موردعلاقه برای آخرین بار استفاده کند.

او یک کلون از Wolverine است

گاهی اوقات ، شخصیت های کمیک بوک کاملاً دشوار است که توضیح دهند. به عنوان مثال ، درخواست از کسی برای توضیح درخت خانواده Cyclops احتمالاً منجر به ارزش سخنرانی در یک ترم ، سمعک های دیداری و رشته های قرمز بی شماری خواهد شد که مردم را در طول زمان بندی و ابعاد مختلف متصل می کند. X-23 ، با این حال ، دقیقا همان چیزی است که او به نظر می رسد: یک Wolverine زن. در واقع ، او به معنای واقعی کلمه از یک نمونه ژنتیکی از Wolverine گرفته شده در طول سلاح X خود کلون شد.

بنابراین ، چرا او یک چاه ... او است؟ آزمایشگاهی که او را ایجاد کرده است ، فقط یک نمونه داشت و آن نمونه آسیب دید. پس از 23 تلاش ، آزمایشگاه توانست بر اساس DNA خود یک دوقلو ژنتیکی زن ولورین ایجاد کند. این منجر به این شد که وی عامل درمانی بسیار کارآمد و چنگال استخوانی خود را داشته باشد (اگرچه فقط دو مورد به جای سه نفر). آزمایشگاه همچنین به دلیل فرار به موقع ، پنجه های او را با آدامانتیم پوشانده بود - هرچند که فقط چنگالهای او به جای کل اسکلت او بود. سرانجام ، او همچنین گذشته سایه ای از آموزش به عنوان یک سلاح زنده را تجربه کرده است ، و توصیف "دختر ولورین" را دقیق تر از همیشه می کند. شایان ذکر است که در جهان فیلم X-Men ، نمونه ژنتیکی که X-23 را ایجاد می کند تقریباً به طور حتم ناشی از فرار لوگان در X-Men است: آخرالزمان (مخاطبان مشاهده می کنند که برخی از خون وی در یک استینگر پس از اعتبار جمع می شود) فیلم) ، به این معنی که وجود او در این فیلم ها ممکن است بخشی از تغییرات مختلف گذشته باشد که توسط فیلم Days of Future Past ایجاد شده است.

این قاتل گوزنی در اصل توسط پینوکیو الهام گرفته شده بود

در یک نگاه ، X-23 یک شخصیت بسیار تاریک است. پیشینه وی شامل فحشا ، قتل و خودکشی می شود. با این حال ، ایده اصلی شخصیت توسط خالق و X-Men: کریگ کایل ، کاتب Evolution گفته است که او را به عنوان نسخه X-Men پینوکیو پیش بینی کرده است. این به آنچه که وی به عنوان یک تصمیم خلاقانه آگاهانه برای ساختن "چپ" با طراحی شخصیت خود در هر نقطه ای که Wolverine "به سمت راست رفت" ، از جمله قوس توسعه شخصیت او گره خورده است ، گره خورده است. به طور خاص ، Wolverine شخصیتی است که کاملاً به معنای واقعی کلمه در استثنائی بودن او ریشه دارد - یک تنهایی مضطرب که اغلب احساس می کند به دلیل قدرت های شگفت انگیز خود و سایرین که باعث می شود او را از ادغام در جامعه جدا نکند از سایر نقاط جهان جدا است.

Wolverine که تماشاگران می دانند و دوست دارند با این ایده صلح برقرار کرده اند - اینکه او دائماً یک مرد جدا از جهان است ، حتی اگر جزئی از یک تیم باشد. کایل تصور کرد که X-23 را با داشتن قوس سنتی شخصیت پینوکیو در این امر که به آرامی اما به طور پیوسته "دختر واقعی" می شود ، تصور می کند. همانطور که او گفت

د ، او "شمشیر سامورایی در تلاش برای تبدیل شدن به یک دختر کوچک واقعی" است ، تقابل قدرتمندی با Wolverine ، مردی که زندگی خود را صرف احترام خود به عنوان اسلحه کرده است.

او مجبور شد مادر جانشین خود را به قتل برساند

متأسفانه بخشی از کلون Wolverine حمل کلیه چمدانی هایی است که چنین مفهومی به نظر می رسد. این شامل گذشته آسیب زنی در کشتن افراد ، از جمله کسانی که به او نزدیک شده اند می شود. از جنبه های غم انگیز X-23 این است که او تاریخچه دستمال مرطوب ذهن و کاشت حافظه را تجربه نکرده است. به گفته کایل ، این از طریق طراحی است - نوعی آزمایش روایت برای کشف اینکه آیا او هنوز هم می تواند با واقعیت ادغام کند و با انسانیت ادغام شود وقتی که می تواند کسانی را که با وضوح کریستالی به قتل رسانده است به یاد بیاورد.

متأسفانه یکی از این قربانیان ، زنی است که به عنوان جانشین مادر خود خدمت کرده است. یکی از دانشمندانی که به ایجاد ، پرورش و آموزش X-23 کمک کرد ، دکتر سارا کینی بود که او نیز کلون را به دنیا آورد. سرانجام Kinney توسط یک دانشمند رقیب خیانت می شود و به X-23 کمک می کند تا رقیب پشتیبان را بکشد و غلاف هایی را که می تواند کلون های Wolverine های آینده را از بین ببرد ، نابود کند. متأسفانه ، دانشمند رقیب فقید ، دکتر زندر رایس ، برنامه X-23 را برنامه ریزی کرده بود که وقتی عطر و بوی خاصی را کشف کرد ، وارد یک خشم و کور قاتل شود. او مطمئن شد که کینی در بوی پوشانده شده است و باعث شده است که قبل از اینکه بتوانند با هم فرار کنند ، او را به قتل رساند.

او قادر است ولورین را شکست دهد

وقتی صحبت از Wolverines می شود ، حقیقت صادقانه این است که X-23 واقعاً لوگان را شبیه مدل دیروز می کند. این کمیک موارد بسیار زیادی از ضرب و شتم ویولورین در مبارزات دارد و او یکی از تنها مردان ایکس است که قادر به صدمه زدن به هالک عصبانی در حین جنگ جهانی هالک است. بخشی از توانایی جنگی او به مانور ساده کاهش می یابد: همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، X-23 فقط آمانتانیم را دارد که پنجه هایش را پوشانده است ، و نه کل اسکلت او. در مقابل ، لوگان فلز را در هر اینچ از استخوانهای خود پوشانده است ، و در حالی که این کار او را در یک دعوا بسیار سخت می کند ، این پوشش 100 پوند اضافه می کند. در پایان روز ، X-23 همیشه سریع تر از Logan است زیرا او چمدان های کمتری را حمل می کند. حداقل چمدان های جسمی ، به هر حال - وقتی آسیب های روحی و روانی می آید ، آنها قطعاً در یک کلاس وزن قرار دارند.

او قبل از قهرمان شدن یک روسپی بود

طرفداران جدید X-23 احتمالاً بیشتر با دید او در لباس روشن Wolverine آشنا هستند و احتمالاً آنها از این واقعیت که با کشف این نکته که بخش مهمی از منشاء این ابرقهرمانه شامل کار کردن به عنوان یک روسپی است که به خدمات خاصی کمک می کند ، شوکه شده اند. مشتری واگذار می کند ... مشتریانی که "سادوماسوش" نامیده می شوند. تمایل او به مثله کردن در مورد خودش نیز در این زمان آغاز شد ، بسیار حاکی از این است که این بخشی از نحوه پردازش کارهایی است که مشتریان مختلف با او انجام داده اند. داستان روسپیگری نسخه خاص خود را از پایان خوشحال کننده ای دارد که X-23 با الهام از همکاری با همتایان جهش ، به منظور نجات جان دوستان جدیدش ، در نهایت کشتن دلال خود را به پایان می رساند.

برای اینکه کاملاً صادقانه باشیم ، همه چیز ناخوشایند است و کمی برای شخصیت او معنی ندارد. با توجه به آنچه خوانندگان از سن او می دانند ، X-23 می توانست حدود 15 سال داشته باشد و به عنوان یک فاحشه کودک در اولین کارهای طنز NYX خود کار کند. در حالی که او در این زمان یک نفرت گزنده است ، تصور کردن یک شخصیت اصلی که بعداً چشمان هالک را قطع خواهد کرد ، دشوار است و به خودش اجازه می دهد توسط شکارچیان مختلف کودک در خیابان های نیویورک شکنجه شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۷
محسن سلحشوری